Perspektivskifte

Nu har jag kommit ungefär en tredjedel på min utbildning till undersköterska. Praktik på B-nivå är på gång, och jag kämpar för att komma ifrån fixeringen vid äldrevården, och istället få en plats på ett korttidsboende för barn och ungdomar. Det är ju det jag skall inrikta mig på senare, så det vore mycket, mycket bättre!

När jag promenerade i höstsolen igår och funderade över min praktikönskan, så slogs jag av en förlösande tanke.

De här kurserna jag har gått på habiliteringen, har ju egentligen varit till för att jag skall förstå Elisabet bättre. Men eftersom hon inte stämmer in på mer än en procent av allt som de radar upp inom autismspektrat, så har jag mest känt mig frustrerad och undrat vad tusan jag har där att göra.

Men!

Jag skall se det som ett led i min utbildning. Koppla bort Elisabet totalt, och bara ta till mig detta som nyttig kunskap som jag kan ta med mig till mitt kommande arbete.

Befriande!


Kommentarer
Postat av: Lynn

Hej! Har just hittat din blogg. Ska bli intressant att läsa om en annan mamma vars barn har autism! Har också en helt nystartad blogg som främst handlar om min son som nyligen fick sin diagnos.

2011-11-12 @ 09:44:35
URL: http://metrobloggen.se/abbeliten/
Postat av: Lynn

Har förresten även länkat till din blogg på min blogg :) Om du vill får du gärna göra detsamma.

2011-11-12 @ 09:45:12
URL: http://metrobloggen.se/abbeliten/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0