Lästest!

När jag skrev föregående inlägg, så klättrade Elisabet upp i mitt knä. Då fick jag en idé, och öppnade ett Word-dokument där jag började skriva.
"Elisabets katter heter Sotis och Lill-Sotis", skrev jag.

-Nej, så heter de inte! protesterade Elisabet. Då skrev jag:

"Nej just det, de heter ju Vitis och Lill-Vitis. Hon har också en katt som heter Missan, och en som heter Lill-Missan."

Elisabet småskrattade lite.

Så höll vi på en stund. Jag skrev att Rolands katter heter Axel och Svante. Det gick hon inte med på.
"Kan du säga vad de heter?" skrev jag.

-Jag kan inte svara! hävdade Elisabet som svar på den skrivna frågan.

Nej, men du kan definitivt läsa, ungen min!

Kommentarer
Postat av: Christina

Wow!! Så häftigt!!! Men jag är nog inte så förvånad trots allt.

2011-11-19 @ 18:22:53
Postat av: Nickan

Wow vilken läsförmåga! Den kommer hon ha mkt glädje av! Anade du hur mkt hon kunde läsa?

2011-11-20 @ 20:47:08
Postat av: Elisabets mamma

Jag visste att hon kunde läsa, så egentligen var det ingen överraskning. Men jag var inte säker på att hon kunde läsa lika snabbt som jag skrev, och att hon reagerade på det som om vi hade en dialog. Det var coolt!

2011-11-20 @ 22:47:34
URL: http://cariad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0