Bra start på veckan!

Resursen Anna har varit sjuk i en vecka. Idag var hon tillbaka, och jag hade den stora förmånen att se hur Elisabet reagerade på detta. Ögonen strålade, hon hoppade upp och ned i sandlådan och ropade förtjust:

-Anna! Det var Anna som kom!

Sedan fick Anna en kram som måste ha känts ända in i hjärtat.

I eftermiddag skall Hannes följa med hem igen, pojken som vi har börjat utbyta lekträffar med. Han skall stanna på middag också, jag lovade honom färdigköpta köttbullar (man vet ju aldrig hur de där hemlagade smakar!) och frågade vad han ville ha till. Potatismos tyckte han om. Innan jag gick sade han:

-Du kan ju gå och handla de sakerna nu, innan du går hem!

Och det var precis vad jag gjorde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0