Serier

Jag plockade fram mina serietecknartalanger och ritade en pedagogisk sekvens för båda barnen medan de förundrat tittade på, om Lisa som känner sig bajsnödig, och vad som händer när hon A: ropar "Mamma! Pappa! Bajsnödig!" eller B: bajsar i byxan. I situation A kommer pappa och hjälper henne, alla är glada och det säger plupp i toaletten. Harmoniskt! Men i B blir Lisa ledsen, mamma blir arg och sur, allt är kladdigt och bajsigt och äckligt och Lisa måste duschas och allt är dåligt.

Båda barnen var helt överens om att alla verkade vara gladare i A, och att B inte var något att hurra för. Bajs skall vara i toaletten, det är ju bäst.

Efteråt satt Elisabet med sin ritplatta och ritade toaletten, hur bajset hamnar plupp i stolen, och hur det låter när man pressar fram bajset. "Nggg!" Det var roligt det!

Imorgon skall jag rita detta lite bättre, med färg, och på tisdag ta det till bildrummet på habiliteringen för att färdigställa det pedagogiska mästerverket Lisa bajsar på toaletten!

(Tro mig, i habiliteringssammanhang är inte det någon märklig titel alls. De har titlar i stil med "Olles pappa får en psykos" och "Lenas mamma får en depression".)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0