En bondgård i skogen

Idag är jag en bra mamma igen.

Elisabet och jag stannade i skogen på hemväg från dagis. Jag gjorde djur av pinnar och kottar åt henne som vi lekte med en lång stund. Pojken Visnu, hasselmusen Äve, en gris, en ko, en get, en häst och en liten kanin. Vi lekte sagan, att Visnu och Äve skall baka hasselnötstårta och samlar ingredienser hos de olika djuren. Elisabet skötte Äve och geten, och uppmanade mig att sköta de andra djuren. Vi förde små dialoger, riktiga sådana, där hon tog djurens roll.

-Vill du smaka hasselnötstårtan? frågade Visnu geten.
-Nej, jag tycker bara om att äta plåtburkar! svarade geten.

Kommentarer
Postat av: Christina

Det är fantastiskt med alla dessa små framsteg som blir till nånting riktigt stort.. Och det är så kul att läsa om dem!

2011-06-16 @ 20:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0