Instruktioner till pappa

Just nu sitter barnen i pappas knä och leker med en rit-tavla. Elisabet ger instruktioner.

-Vi skall göra en kanin som tassar!
-Vi skall göra en kanin som hoppar!
-Vi skall göra en kanin som är grå grå!
-Vi skall göra en kanin som går till fåglar!

och min favorit:

-Vi skall göra en kanin som går till en ekolog!

Förut skulle vi gå ut och ta lite frisk luft. Av ren vana ville jag ta på Elisabet en fleecejacka under overallen.
-Inte ha den!
-Vill du inte ha jackan?
-Nej. Jag fryser inte.

Förstår ni hur underbart det är att få höra en sådan mening? För bara något år sedan kunde hon inte uttrycka sådant här. Hon kunde säga "det kliar", och mena precis samma sak som nu, att hon inte vill ha jackan för att hon inte fryser. Det är betydligt lättare att förstå henne när vi pratar om samma saker!

Kommentarer
Postat av: Trollets mamma

Det är fantastiskt roligt att höra att Elisabet kommunicerar så pass mycket! Vilka framsteg, viktiga sådana.



Men för övrigt undrar jag: Klarade pappa att rita en ekolog?

2011-01-17 @ 15:16:21
Postat av: Elisabets pappa

Till Elisabet behöver jag aldrig rita vad kaninen går/springer/smyger till, tack och lov, utan bara kaninen.

Elisabets pappa

2011-01-17 @ 19:23:20
Postat av: Christina

Jag undrade också om ekologen! Men jag antar att den inte behövdes eftersom kaninen bara gick dit och inte hade kommit fram än.

2011-01-17 @ 21:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0