Kunglig bebis

Citat från morgontidningen:

Hos Rojalistiska föreningen stod glädjen förstås högt i tak.
-Det viktigaste är ju att det är ett välskapt barn och att allt går bra, sade ordföranden - - -


Ju.

För en prins eller en prinsessa som inte är välskapt, det vore ju en katastrof för damtidningarna!

Missförstå mig inte nu. Jag önskar inte handikapp eller funktionshinder åt någon, vare sig barn eller föräldrar.
Men jag kan inte låta bli att fundera över hur attityden skulle bli om de får en liten parvel som Elisabet. Feta rubriker om sorg och olycka? Tystnad? Större ödmjukhet och respekt?

Vad som än händer, så önskar jag dem och alla andra blivande föräldrar lycka till med allt!

Kommentarer
Postat av: Trollets mamma

Vet du, det var min första tanke - vad händer om det blir ett barn med Downs, dysmeli, autism...? Huvudsaken är att det blir ett levande barn, i alla fall min värld.

2011-08-18 @ 22:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0