Batteriladdning

Om tio minuter åker jag iväg på en musikkurs.
Ensam!

Tillsammans med andra deltagare visserligen, men jag har inte ansvar för någon annan än mig själv.
Under en vecka kan jag totalt fokusera på det som ger mig mest energi - musiken! Utan att någon liten gnäller, skriker att jag skall sluta, försöker slita flöjten ur händerna på mig.

Barnen är kvar hos mormor och morfar en hel vecka. Jag är så innerligt tacksam över att de vill och orkar ha hand om dem! Jag är så lyckligt lottad.

För nu behöver jag laddas. Behöver få glömma bajs, punktmarkering, den ständiga närvaron och kollen på var barnen är och vad de gör, om de behöver äta eller dricka eller sova.

Datorn tänker jag också ta paus ifrån hela veckan.

Vi ses i mitten av augusti igen!

Kommentarer
Postat av: Helena i Uppsala

Ha det bra! Det behöver du nu, förstår att är jättetufft detta med bajseriet. Bra idee att släppa det ett tag.

2011-08-05 @ 13:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0