Träsktroll

I lördags var det tydligen internationella autismdagen, påpekade min väninna som jag och barnen tillbringade eftermiddagen hos. Minsann, kommenterade jag och ryckte på axlarna. Inte mer med det. Men, jag önskar att jag hade sett dramadokumentären om Temple Grandin, som visst gick på kvällen! Den ligger tydligen kvar på SVT Play, får se den vid ett senare tillfälle.

Shrek går varm hemma. Roland älskar den! Särskilt scenen där Shrek och åsnan tar sig in i slottet och befriar prinsessan, men draken är förstås det roligaste. Oftast har vi engelskt tal, eftersom jag tycker att Samuel Fröler låter lite för mycket som just Samuel Fröler. Roland bryr sig inte om vad de säger, så då spelar det ingen större roll. Men igår blev det Shrek 2 med svenskt tal. Även Elisabet satt klistrad, och somnade med orden:

Jag är ett träsktroll!

Kanske fick vi där svaret på hennes gåta? Kanske är hon en liten underbar bortbyting?

Kommentarer
Postat av: Alfa

Tänkte tipsa om en bok med lite mer positiv inriktning (vad det verkar, har inte läst den än).

http://www.energibarn.se/

2011-04-04 @ 19:03:55
Postat av: Elisabets mamma

Tack för tipset!

Jag känner inte alls igen det här med barn som TAR energi. Kan säkert vara en bra bok ändå, men inte för mig just nu.

2011-04-04 @ 23:37:39
Postat av: Alfa

Jag tänkte att andra kan se det så...att de tar energi.

För övrigt såg jag filmen om Temple Grandin igår...superbra var den!

2011-04-05 @ 06:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0