Mer tumhållning, tack!

Inte en enda gång under de tio dagarna hos mormor och morfar kissade Elisabet någonstans där hon inte borde. Om vi skulle vara iväg från hemmet en längre stund hade hon blöja på sig, men inte inomhus. Och oftast var blöjan torr på morgonen.

Igår kom de hem igen. Då kändes det som att det var dags för en förändring. Vi bäddade med plastad frotté, och lät henne sova utan blöja. Inga problem!

Imorse kände jag ett starkt motstånd mot att sätta på henne en blöja på morgonen. Vi brukar annars göra det, så att hon får ha en på sig när de gör utflykter på dagis på förmiddagen. Men på måndagar leker de på gården, och det är inte vinteroverallkallt längre så det är inte lika bökigt eller otäckt om det sker en liten olycka. Så jag skickade iväg henne i underbyxor (med vanliga byxor utanpå förstås!). Och när jag ändå var i farten, så lät jag Roland också vara utan! Annars är det samma sak med honom, han har blöja på morgonen som de tar av på förskolan när de går in. Och han säger ju till när han är kissnödig. På natten behöver han fortfarande, men att ha båda ungarna blöjfria på dagtid vore ett så stort lyft!

Skicka alla lyckönskningar ni har till oss den närmaste tiden, är ni snälla!


Kommentarer
Postat av: Christina

Har hållt tummarna redan och kommer såklart fortsätta!

2011-04-18 @ 12:26:43
Postat av: Ingeli

Självklart! Tänker på er alltsomoftast med oavsett! :)

2011-04-18 @ 15:09:31
Postat av: Tvångsglad

Igår såg jag en lyckoklöver, skickar dem till dig din familj i drivor. Hoppas det går vägen!

2011-04-18 @ 19:14:52
Postat av: Helena i Uppsala

Lycka till, ni gör stora framsteg!

2011-04-20 @ 11:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0