Bra

Det går riktigt bra med blöjfriheten. Visst torkar vi både det ena och det andra nästan dagligen, men det gjorde vi innan också. Skillnaden är att vi inte behöver fundera på vad vi skall göra. Tidigare kunde vi ge upp efter tre kisspölar på en halvtimme (Elisabet klunkar glatt i sig badvatten, så efter badet kissar hon mycket) och sagt att nej nu orkar jag inte mer, nu tar jag på en blöja! Men nu är både jag och maken helt överens. Vi har slutat med blöjor. Vi får torka. Eller sätta henne på toaletten var femte minut när hon har badat, och i övrigt försöka tyda hennes signaler vilket går ganska bra.

Det jag varit mest orolig över denna veckan är när vi sov över hos barnens farmor i helgen. Vi hade med de plastade frottélakanen och klädde in så gott vi kunde, men man vet aldrig hur de kasar omkring under natten och det vore inte roligt med en kissindränkt bäddsoffa. Men det gick hur bra som helst!

Även om vi nu torkar en hel del, så är det en enorm befrielse att vara av med blöjorna! Roland har också fortsatt vara utan på dagtid, och en nattblöja är inte särskilt betungande. Härligt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0