Blick

När Elisabet var bebis, kunde hon från barnvagnen betrakta mig med en totalt outgrundlig blick. Allvarlig, oerhört djup och närvarande men samtidigt långt, långt borta. Jag har inte sett dess like hos något annat barn - utom en väninnas dotter som jag för tio år sedan passade några timmar. Samma blick från barnvagnen. Som om hon var en icke-mänsklig varelse på besök i en liten människas kropp.

Denna flicka visade sig också vara autistisk.

Jag skulle ge bra mycket för att få veta vad de tänkte på i de där ögonblicken.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hon har den blicken nu också litegrann, ibland, som om hon betraktade en annan art när hon tittar på människor.

2010-10-25 @ 20:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0